Šta se dešava ako jedemo 2 kivija dnevno?

Kivi je ono braon, krznasto voće koje kada otvorite otkriva svoju kiselkastu zelenu unutrašnjost sa malenim, crnim i jestivim semenkama. Baš je mnogo sočno, ukusno i prepuno neverovatnih hranljivih materija koje će izazvati istu količinu neverovatnosti za Vaše telo.

Kivi je toliko dobar i pun zdravlja, da je prosto nemoguće ostati na jednom! Na kraju, konzumiranje dva kivija dnevno će samo udvostručiti neverovatnost – neverovatnost koja podrazumeva i neke od sledećih stvari:

Zdravo srce i zdrave arterije

Kivi je imenovan kao jedan od najefikasnijih prirodnih „razređivača“ krvi, što suštinski smanjuje nastanak ugrušaka, nakupljanje triglicerida i poboljšava cirkulaciju krvi. Sve to se prevodi u zdravo srce i arterije.

Istraživanje koje je sprovela Katedra za nutriciju sa Univerziteta u Oslu iz Norveške je pokazalo da kivi može biti koristan u kardiovaskularnim bolestima. Istraživači su posmatrali da li konzumiranje kivija menja aktivnost krvnih pločica u masnoća u krvi i utvrdili su da „konzumiranje dva do tri kivija dnevno u toku 28 dana smanjuje reakciju nakupljanja pločica na kolagenu i ADP-a za 18% u poređenju sa kontrolnom grupom.“

Istraživači su takođe zaključili da konzumiranje kivija snižava krvne trigliceride do nivoa koji je za 15% manji od kontrolne grupe.

Jači imunološki sistem

Kivi sadrži dobranu dozu vitamina C koji se ponaša kao snažan antioksidans koji jača imunološki sistem tako da se Vaše telo bori sa bolestima. Zapravo, prema nutritivnim podacima od strane USDA, prosečan kivi sadrži skoro dva puta više vitamina C od svežih narandži koje se često veličaju kao vrhunski izvor vitamina C.

Kivi takođe sadrži folnu kiselinu koja pomaže stvaranje crvenih i belih krvnih zrnaca i antitela koja brane telo od infekcija.

Bolje raspoloženje i dodatna energija

Aktivirani enzimi koji se nalaze u kiviju su se dokazali u poboljšanju nivoa metaboličke energije i pomažu neurotransmiterima da povećaju rasploživu energiju. Istraživanje koje je objavio Journal of Nutritional Science sa Novog Zelanda je proučavalo 35 muškaraca starosti od 18 do 35 godina tokom perioda od šest nedelja. Muškarcima je davano ili pola kivija ili dva kivija dnevno. Posle istraživanja je pronađeno da su oni koji su konzumirali dva kivija dnevno imali za 31% više energije.

Poboljšano varenje

Baš kao i većina voća i povrća, kivi sadrži visoke količine onoga što je od ključnog značaja za varenje. Ako jedete dva kivija dnevno, Vašem telu ćete obezbediti 4,2 grama diejetetskih vlakana. Kivi takođe sadrži enzim aktinidin, za koji se smatra da poboljšava varenje.

Šta više, Univerzitet iz Hong Konga sa svojim istraživanjem je posmatrao odrasle sa hroničnim zatvorom koji su jeli dva kivija dnevno tokom mesec dana. Posle istraživanja je utvrđeno da su odrasli ispitanici imali za 23% manje nelagodna, smanjenje vremena varenja za 15 sati što je zapravo udvostručilo frekvenciju njihovih pređašnjih pokreta creva.

Poboljšano spavanje

Nekolicina je spekulisala kako je kivi prirodna ispomoć za spavanje i istraživanje potvrdilo te tvrdnje.

Studija Medicinskog univerziteta Taipei sa 24 volontera (2 muškarca i 22 žene) starosti od 20 do 55 godine je tražila od njih da jedu dva kivija jedan sat pred spavanje, tokom perioda od četiri nedelje. Posle četiri nedelje učesnici koji su konzumirali kivi su imali značajno veće ukupno vreme spavanja i efikasnost istog, spavajući i do 15% duže i sa zaspivanjem koje je bilo i do 41% brže u poređenju sa kontrolonom grupom.

Ukoliko imate problema sa spavanjem usled astme, kivi bi mogao pomoći i sa time. Naučnici sa Nacionalnog univerziteta u Seulu u Južnoj Koreji su utvrdili da kivijev moćni enzim, aktinidin smanjuje pojavu simptoma astme smanjujući broj belih krvnih ćelija (koje postoje u suvišnom broju kod astmatičnih i alergičnih pacijenata).

Još bolje? Za razliku od mnogog voća i povrća, ne morate jesti koru da biste uživali u svim prednostima. Enzim se nalazi unutar sočnog, zelenog mesa voćke.