Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

Izborite se sa zimskim prehladama uz zdrav način života

Niske temperature, suv vazduh i prekomerno grickanje u kancelariji, zimska depresija – da li osećate kako Vas hvata prehlada? Ukoliko želite da se postarate da ne zaglavite u krevetu tokom cele zime, možda je krajnje vreme da uradite nešto po tom pitanju. Zdraviji način života može značajno poboljšati kvalitet Vašeg života i osigurati Vam bolje zdravlje – i sve što je potrebno jeste nekoliko jednostavnih promena. Jeste li spremni?

Spavajte dovoljno

Spavanje (i uopšte odmor) je veoma bitan faktor za aktivnost imunološkog sistema, pa bi trebalo da imate dovoljno sna, naročito u hladnim zimskim danima. Ukoliko ste mnogo radili, umorni ste i iscrpljeni, veće su i šanse da se prehladite, jer Vaše telo jednostavno neće biti dovoljno jako da bi se izborilo sa infekcijom.

Vaš san je bitniji nego što to mislite

Čak iako Vam se manje sna čini kao dobar način da uštedite malo vremena u haotičnom rasporedu, dugoročno, ovo nije mudra investicija. To tako može funkcionisati neko vreme, ali će Vas kad-tad stići – ne možete izbeći posledice. Mudar izbor je dovoljno sna – pronađite vremena za spavanje, u pitanju je Vaše zdravlje!

Perite ruke

Koliko puta u toku dana perete ruke? Naravno da ih uvek operete posle posete toaletu, ali da li ih takođe perete i  posle svakog obroka, posle svake vožnje javnim prevozom i posle svakog rukovanja? Verovali ili ne, većinu zimskih infekcija dobijamo putem ruku – virusi se za njih lepe i kada kasnije dotaknemo lice ili usta – prehlada je tu.

Topla voda i sapun spašavaju dan

Povedite računa da perete ruke toplom vodom i sapunom što je češće moguće. Ukoliko to niste u stanju da uradite, uvek možete nabaviti gel za dezinfekciju koji će ubiti sve klice na Vašim rukama. Ovo je jednostavna mera koja će sprečiti mnoge infekcije i pobrinuti se da imate zdraviju zimu.

Unosite sve neophodne vitamine i minerale

Vaš imunološki sistem je glavna barijera koja sprečava zarazne klice da Vam naškode, ali ukoliko on nije dovoljno snažan, neće ni raditi svoj posao dovoljno dobro. Kako bi on bio dovoljno snažan, morate se pobrinuti da telo dobija sve neophodne vitamine i minerale – u njihovom prirodnom obliku.

Najzdraviji napitak na planeti

Ukoliko jednostavno ne možete da nađete vreme za konzumiranje dovoljno voća i povrća, trebalo bi da probate pravljenje sokova.  Prirodni, sveže ceđeni sokovi su sjajan način da se postarate da Vaše telo dobije sve neophodne vitamine i minerale – na zdrav, prirodan i ukusan način. Neka to bude delo Vaše jutarnje ili popodnevne rutine – bićete iznenađeni koliko bolje ćete se osećati i koliko više energije ćete imati.

Unosite dovoljno tečnosti

Ovog pravila bi trebalo da se držite tokom cele godine, ali je ono naročito bitno zimi. Unošenje dovoljne količine tečnosti će pomoći Vašem telu da se izbori sa zarazama – voda pomaže pravilan rad bubrega i tako se ispiraju toksini koji se u nagomilavaju u Vašem telu.

Osam čaša za savršeno zdravlje

I šta je najbolji izbor? Voda je uvek sjajan, ali nezaslađeni čaj (ili pak sa vrlo malo meda) i sveže ceđeno voće ili sok od povrća su takođe sjajni načini da hidrirate telo i da istovremeno povećate snagu svog imunološkog sistema. Oko osam čaša vode na dan bi trebalo da budu dovoljna količina zbog koje ćete biti zdravi i kojima ćete oterati prehlade.

Pokrenite se

Hladno, zimsko doba se obično provodi unutar zatvorenog prostora, na kauču, pred TV-om ili za trpezarijskim stolom. Nema ničeg lošeg u ovom opuštenom pristupu niti u udovoljavanju sebi sa poslasticama tokom praznika – ali nedostatak fizičke aktivnosti Vas vrlo brzo može pretvoriti u metu za zarazne klice.

Pobedite hladno, zimsko vreme

Iako vreme nije nimalo prijateljski nastrojeno, to nije izgovor da se odustane od vremena koje se provodi napolju. Dobrano se upakujte i izađite u šetnju ili pođite čak i na pešačenje – i ukoliko je apsolutno vrlo, vrlo hladno, uvek možete posetite obližnji fitnes studio, bazen ili neki zatvoreni teniski teren. Ukoliko biste radije ostali kod kuće, možete se baciti na traku za trčanje, trenažni bicikl ili steper ili možete zgrabiti podlogu za vežbanje i na njoj se baviti malo sa pilatesom ili jogom u komforu Vašeg dnevnog boravka.