Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

Idealne namirnice za visoke temperature i hidrataciju

Dehidratacija je vrlo česta tokom letnjih meseci Zbog toga stručnjaci predlažu uključivanje zelenog povrća, šarenog voća i začinskog bilja koje pomažu telu da održi nivo hidratacije i takođe štiti kožu.

Paradajz

Pun je antioksidanasa kao što su vitamin C i likopen koji su vrlo korinsni za celokupno zdravlje kao i za kožu.

Može ga jesti u mešanoj salati, sendvičima, kao dodatak kuvanim jelima ili u kombinaciji sa svežim sirom.

Lubenica

Bogata je vodom i pomaže u održavanju visoke hidratacije. Takođe sadrži likopen koji pomaže u zaštiti ćelija kože od oštećenja od sunca. Lubenica je takođe dobar izvor pektina.

— Unutrašnji deo semenki lubenice se isuši i pojede. Smatra se da seme ima efekat hlađenja. Najbolje ih je jesti u prvoj ujutru same ili u mešanoj voćnoj salati. Od voća se lako mogu praviti džemovi, žele i marmalade.

Tikvica

Tikvice se sastoje od vode (94 procenta svoje težine) što ih čini savršenom namirnicom za leto. Bogata je vitaminom C, jača imuni sistem, a takođe je korisna za negu kože i očiju. Ima antiinflamatorno svojstvo, a visok sadržaj kalijuma pomaže u održavanju krvnog pritiska pod kontrolom.

Kako ju je najbolje jesti?

Može se napraviti kao spiralni rezanci (špageti) potopljeni u maslinovo ulje kao popodnevna užina.

Može se dodati sotiranom povrću ili salati ili prilog uz ribu ili piletinu sa roštilja za ručak ili večeru.

Može se napraviti kao smuti i jesti za doručak.

Tikvice sa sušenim paradajzom sa obranim svežim sirom se mogu jesti kao dodatak obroku ili kao SOS hrana nakon posle večere.

 Lisnato povrće 

Spanać, brokoli, kupus i krastavac imaju visok sadržaj vode.

Najbolje ih je jesti sveže u salati ili napraviti sa njima smuti sa dodatkom obranog mleka ili bademovog mleka.

Bobičavo voće

Bogato je antioksidansima, pomaže zdravlju kože tokom leta. Takođe doprinosi održavanju nivoa tečnosti u telu - na toploti.

Najbolje ga je jesti sveže ili u smutiju.

Kukuruz

Sadrži antioksidanse koji štite od škodljivosti sunčevih zraka. Najbolje je jesti kukurz šećerac sam ili u salati.

Probiotik napitak

Napravljen od kefira pomešan sa mlekom ili kokosovom vodom u velikoj meri povećava nivo tečnosti u organizmu i održava mikrobiom creva netaknutim. 

Ne zaboravite!

Unos vode tokom leta je imperativ da biste izbegli glavobolje i nesvesticu. Unosite 3-4 litre vode dnevno. 

Tečni napici kao što su kokosova voda, smutiji, sokovi od povrća, čaj od maslačka i smutiji od surutke su vrlo poželjni.

Prirodni diuretici su preporučljivi. 

*Leto je poznato po ukusnom sezonskom voću, ali obavezno ga jedite u prvoj polovini dana. Najbolje ih je jesti na prazan stomak kako bi se izbeglo loše varenje.

* Nemasno proteini poput ribe i piletine koji su termogeni po prirodi obično se preporučuju poslepodne tokom leta.

Preuzeto sa: https://indianexpress.com/article/lifestyle/health/summer-diet-guide-nutritionist-heat-hydration-7234076/