Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

7 namirnica koje jačaju imunitet starijih

Kako postajemo stariji, manje jedemo i naša ishrana postaje sve manje raznovrsna uz esencijalne namirnice koje su nam potrebne da postanemo zdravi i da bismo se osećali dobro. I zato je od vitalnog značaja obezbediti u našoj ishrani bogatstvo namirnica koje će nam kao starijima omogućiti da imamo snažniji imunitet.

Dakle, sastavili smo listu od 7 namirnica dobrih za imuni sistem starijih, ali i predloge kako da ih ubacite u svoju ishranu.

Spanać

Spanać je prepun mnogim antioksidansima poput beta karotena, vitamina A i C, vlakana, magnezijuma, gvožđa, folata i još mnogo toga. Redovnim konzumiranjem spanaća imate prirodnu zaštitu od sunca za oči, a tako i od makularne degeneracije koja se vezuje za starenje.

Da biste sačuvali sve te efekte spanaća koji štite imunološki sistem, trebalo bi da ga kuvate što kraće. Ako ga jedete sirovog, to je najbolja opcija.

Ne volite spanać? Onda probajte da ga ubacite u smuti.

Jogurt

Jogurt je sjajan izvor nutrijenata koji pomažu imunološkom sistemu starijih. Sadrži vitamin D kao i dobre bakterije koje omogućuju Vašem telu da se odbrani od bolesti stimulišući Vaš imunološki sistem.

Međutim, morate biti pažljivi kada kupujete jogurt u svrhe jačanja imunog sistema. Neki jogurti nemaju aktivne i žive kulture koje doprinose povećanju koncentracije dobrih bakterija u Vašem telu.

Vodite računa da jogurt koji pijete sadrži lactobacillus bifidus i acidophilus jer su oni ti koji Vam pružaju ono što želite.

Beli luk

Beli luk nije samo odličan za loš zadah. On snažno doprinosi odbrani infekcija i jačanju imunog sistema. Beli luk takođe pomaže u snižavanju nivoa holesterola i regulaciji krvnog pritiska i šećera u krvi.

Da biste uživali u njegovim prednostima, potrudite se da ga jedete sirovog, a ne u prahu.

Brine Vas zadah? Isecite češnjeve belog luka u komadiće veličine pilula i nemojte ih žvakati već gutajte.

Brokoli

Vaša majka je bila u pravu kada je rekla da je brokoli dobar za Vas. Zapravo, brokoli je sjajan za snagu imunološkog sistema starijih. Ova supernamirnica je prepuna vitaminima i mineralima, antioskidansima i mineralima.

Možda najvrednije pomena, za brokoli se priča i da je potencijalno dobar za prevenciju raka.

Kao i spanać, brokoli je najkorisniji kada se jede sirov ili jedva kuvan kako bi zadržavo sve nutrijente.

Borovnice

Možda su sićušne, ali itekako su snažne za nas. Borovnica bi trebalo da bude svakodnevno prisutan u skoro svakoj vrsti ishrane jer sadrži hranljive materije koje podižu imunitet starijih, a imaju malo kalorija i pregršt drugih nutrijenata.

One takođe pomažu zdravlju kardiovaskularnog sistema i izgleda da se staraju i za naše pamćenje. Jedite ih same, dodajte ih pahuljicama od žitarica ili ih uparite sa jogurtom kako bi ojačali svoj imunološki sistem. Jedino uvek vodite računa da ih operete (kao i svog drugo sirovo voće i povrće) pre konzumiranja.

Badem

Vitamin E je ključan sastojak zdravog imunološkog sistema i bademi su njime krcati. Međutim, vitamin E  ne može biti apsorbovan pravilno bez prisustva masti. Na sreću po nas, badem sadrži zdrave masti i omogućuje vitaminu da bude pravilno apsorbovan.

Nije potrebno mnogo da biste požnjeli prednosti badema kao namirnice za jačanje imunološkog sistema seniora. Samo jedna polovina šolje očišćenog badema pruža skoro 100% preporučen dnevni unos njegovih nutrijenata.

Zeleni čaj

Iako ga ne možete zaista žvakati, zeleni čaj još jedan sjajan izvor antioksidanasa koji poboljšavaju funkciju imunog sistema. On takođe dospeva na ovu našu listu 7 namirnica koje su sjajne za imunitet seniora zato što izgleda ima i sposbnost da ubija virus influence.

Kada ga pripremate, potrudite se da ne dodajete mleko u njega jer se tako polifenoli (taj deo koji bi mogao da pomogne u ubijanju virusa gripa u telu) vezuju za proteine mleka, te ih tako onesposobljavaju.

Dakle, samo napred i navalite na sve prethodno pomenute namirnice koje podižu imunitet i zalijte ih na kraju sa finom, toplom šoljom zelenog čaja!

 

Preuzeto sa: https://www.elmhurstextendedcarecenter.com/2018/02/20/7-immune-boosting-foods-seniors/