5 načina da se hranite zdravo onda kada nemate vremena

Svi znamo kako je kada smo prezauzeti i kada nam je priprema hrane apsolutno poslednja stvar za koju smo raspoloženi. I zato s vremena na vreme dođu nedelje u kojima naše zdrave navike u ishrani jednostavno potpuno odlaze u zapećak jer se fokusiramo na posao, putovanja ili nešto treće.

Svi znamo kako je kada smo haotično prezauzeti i kada nam je priprema obroka apsolutno poslednja stvar za koju smo raspoloženi. To je priča mnogih od nas praktično svakog dana. I zato s vremena na vreme dođu nedelje u kojima naše zdrave navike u ishrani jednostavno potpuno odlaze u zapećak jer se fokusiramo na posao, putovanja ili nešto treće...

Pričali smo sa Bruk Alpert, istraživačem i osnivačem B Nutritious, o onome što mi – i drugi poput nas – mogu da urade kada su prebukirani obavezama i ne nalaze vremena za vreme u kuhinji koje je potrebno za spremanje zdravih obroka. Evo i pet saveta koje nam je ona prenela i koje bi uvek trebalo da imamo na umu.

Iskoristite zamrzivač

Brooke preporučuje da zamrzivač napunimo sa zdravom hranom koja se može brzo i lako pripremiti. „Zamrzivač pun smrznutog voća i povrća je sjajna mogućnost jer ne morate da brinete o tome da li će se nešto pokvariti i potrebno Vam je svega nekoliko minuta u mikrotalasnoj pećnici ili na ringli kako biste nešto spremili,“ kaže naša sagovornica. Postoji mnogo stvari koje možete pripremiti od smrznutih sastojaka (u obzir dolaze čak i jela za pripremu u mikrotalasnoj) i i nijedna od njih Vam neće oduzeti previše vremena.

Kupite već pripremljene obroke

Nema ničeg sramotnog u čuvanju nekoliko polupripremljenih, već zamešanih ili praktično potpuno spremnih sastojaka. Mnogi marketi većih lanaca imaju odličan izbor pripremljenih obroka. Možete se čak okrenuti i restoranima koji dostavljaju zdravija jela. „Smutiji i salate bogate povrćem iz frižidera su najbolji plan B. Sve što treba da uradite je da dodate tečnost i izblendirate i potom zagrejete i pojedete – jednostavno,“ kaže ona.

Upoznajte nekoliko brzih obroka za poneti

Kada nemate vremena i jednostavno nemate volje da ono malo vremena koje imate provedete u kuhinji, onda se okrećete dobrim, starim trikovima. Brukova predlaže da uvek imate nekoliko sastojaka koji Vam mogu dati brzo spremljene, zdrave obroke, poput prženog karfiola sa pirinčem ili nekog jela od paste.

Za karfiol sa pirinčem Vam je potreban smrznut karfiol sa pirinčem koji možete zagrejati u mikrotalasnoj pećnici. Umutite jaje, dodajte mu malo pirinča i tamari soja sosa i sve je gotovo. Ako Vam se jede testenina, Brukova ima vrlo lep i lagana recept. „Uzmite malo smrznutog spanaća, zagrejte ga, dodajte sos od paradajza i već pripremljene mesne ćufte iz prodavnice i imate odlično jelo bogato povrćem i u stilu italijanskih pasti,“ kaže ona. Stvarno je tako prosto.

Nemojte bežati ni od hrane kupljene usput

Ali budite mudri. „Vodite računa da imate izvor proteina i vlakana u zelenišu, to Vam je prvi cilj,“ kaže Brukeova. Iako ćete verovatno naginjati ka uzimanju neke salate, ona nije uvek najbolji izbor. Morate biti svesni svih sastojaka u njoj. Trebalo bi da salatu obogatite sa povrćem, a ne sa krutonima ili pečenom slaninom. Dajte prednost čistom mesu i skromnom prelivu. A ukoliko volite nešto poput kandiranog jezgrastog voća ili sušenog voća (ovo mnogi vole), budite škrti na njima, jer obe stvari dolaze sa dodatnim šećerom.

Što se tiče obroka koji ne spadaju u salate, vodite se zdravim razumom: dajte prednost povrću, a ne prženim jelima i birajte odreske od čistog mesa koji nisu pohovani. Koliko god vole pohovanu piletinu, znajte da Vam je bolje sa grilovanim komadićima iste i sa salatom kao sporednim jelom nego pomfritom, bez obzira na to koliko prva opcija deluje ukusnije.

Uz sebe uvek imajte neke zdrave grickalice

Nekada su nam večeri toliko zauzete da sve što uspemo da pojedemo jeste po neka grickalica i to na neki način predstavlja neku vrstu večere. Brukova predlaže da na nadohvat ruke uvek imamo stvari poput jogurta, badema i voća ili povrća koje možemo užinati. Iako smo sigurni da je zdravije imati pošten obrok nego grickati kontinuirano u toku nekoliko sati, ako odaberemo užinu u vidu jabuka, šargarepe i grčkog jogurta, suštinski smo zadovoljili sve uslove zdravije ishrane.

Najbolje je naravno užinati između obroka i hraniti se zdravo, lepo uravnoteženim porcijama u određeno doba dana, ali ni pritisak da uvek tako postupamo nije baš dobar. Ovaj dodatni stres onda kada ste već pod pritiskom obaveza i pokušaj da se hranite pravilno jednostavno neće olakšati stvari. Zapravo, onda kada se preopteretimo pitanjem šta ćemo jeste i kada ne znamo odgovor na isto, obično donosimo pogrešne odluke zbog kojih ćemo se sutradan kajati i zbog kojih ćemo ispaštati.

Dakle, kako naša sagovornica kaže, „hrana je neophodna da biste izdržali pretrpan dan.“ Držite zdravu hranu u svojoj kuhinji u svakom trenutku i nemojte se puno nervirati oko toga. Jednom kada steknete naviku zdravije ishrane, neuporedivo je lakše držati se iste.

Preuzeto sa: https://www.popsugar.com/fitness/How-Eat-Healthy-Without-Cooking-45763066