Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

10 znakova koji Vam otkrivaju da će restoran biti dobar

Niste sigurni da li ste odabrali dobar restoran za neku posebnu priliku? Želite da uživate u kvalitetnoj hrani i prijatnom ambijentu, ali često ne bude tako? Evo kako da odaberete dobar restoran i da uživate u prijatnoj a tmosferi i dobrom obroku.

Osoblje je srećno

Prva stvar koji ćete primetiti kada uđete u restoran je da li je osoblje zadovoljno i nasmejano. Da li izlazi iz kuhinje smejući se nekoj šali koju su im kuvari servirali? Da li su zaista srećni što su tu čak i ako ne stoje pored stola za kojim su gosti koji im plaćaju? Ako je tako, onda po svoj prilici osoblje radi za i sa ljudima koji im se dopadaju.

Već po samom ulasku Vam je prijatno

Ambijent je ključan za restoran. On određuje tonalitet hrane koja će Vam biti poslužena i pre nego što sednete i pogledate meni. Osmotrite dekor, uniforme osoblja, tanjire i izgled menija i vidite da li sve to odgovara tipu hrane koja se poslužuje. Ako je tako, vlasnici su dobro osmislili koncept i ta pažnja posvećena detaljima bi trebalo da odgovara i kvalitetu hrane.

Restoran je pun (čak i radnim danima uveče)

Evo o čemu se radi: Ljudi žele da jedu u najboljim restoranima i skloni su tome da se ne vraćaju u one koji im se nisu dopali. To naravno nije uvek slučaj – svi imamo različite ukuse. Ali vrlo je verovatno da će Vam se neko mesto dopasti ukoliko se i svima iz Vaše okoline dopada.

Kelner zna odgovore na Vaša pitanja

Ovo Vam govori dve stvari: koliko dobro restoran edukuje svoje osoblje i koliko dugo već konobar radi za određeni lokal. Ukoliko uprava odvaja vreme za detaljno informisanje osoblja restorana glede hrane (i što je još bolje, daje mu da proba istu), onda vrlo verovatno ulažu istu količinu truda i u pripremu jela.

Definišu se očekivanja

Super je kada konobar kaže, „Topli, ružičasti centar?“ onda kada kažete da želite srednje-pečen odrezak. Još bolje je kada Vas meni informiše da će za celo pile ili neko drugo jelo biti potrebno sat vremena dok se ne posluži. Neispunjena očekivanja su broj jedan među razlozima za loša iskustva sa restoranima, te znate da će on biti dobar ukoliko se u njemu trude da pođu određenim, mušterijinim kursom.

Meni se često menja

Određenu vrstu upozorenja predstavlja meni na kome se nalazi paradajz salata usred zime. Ili špargla kao sporedno jelo u jesen. Mnoga povrća su dostupna samo u određeno doba godine pa restorani koji menjaju svoj meni kvartalno – još bolje nedeljno ili svakodnevno – definitivno pružaju jela od najsvežijih namirnica.

Hrana se nabavlja lokalno

Primećujete li kakva poznata imena na meniju? Je li hleb možda proizvod neke lokalne pekare? Da li je svinjetina poreklom sa neke obližnje farme? Ako je tako, onda takav restoran plaća visoke cene za namirnice i svi ti visokokvalitetni ukusi će definitivno zablistati u gotovom jelu.

Meni bi se mogao nazvati omanjim

Veliki meni je noćna mora: neverovatno opsežne pripreme su potrebne za spremanje jela u restoranima te veći meniji ne dopuštaju dovoljno vremena za to. Oni zahtevaju pomoć u vidu sosova koji su kupljeni u prodavnicama, dresinga i drugih stvari poput već polu-pohovanih pilećih bataka. Ne, hvala! Meni sa pet predjela, nekoliko salata i tri do pet jela pokazuje da osoblje ima vremena da svaki od predmeta pripremi od početka do kraja.

Kuhinja je otvorenog tipa

Ovo ne govori 100% kakvog će hrana ukusa biti, ali uvek je lepo videti restorane sa otvorenom kuhinjom. Tako možete videti šta se dešava iza kulisa i kakva je interakcije između konobara i kuvara. Nema načina i da se sakriju sastojci koje restoran koristi, jer ih u svakom trenutku vidite.

Kupatilo je blistavo čisto

Ovo je fantastičan način da se proceni obraćanje pažnje na detalje od strane restorana. Ukoliko se izdvaja vreme da se podovi redovno brišu, isprazni prepuna kanta za smeće i zameni toalet papir, onda je vrlo velika verovatnoća i da su kuhinja i hrana čisti te da se namirnice pripremaju na odgovarajućim temperaturama.