10 neverovatnih koristi plavih sireva

Sama pomisao na ove sireve nas tera da se prisetimo svih tih jela od kojih nam ide voda na usta poput hamburgera, salata, testenina, umaka i još mnogo drugih, zar ne? Danas se na tržištu mogu naći mnoge vrste sireva, a među njima i brojne podvrste plavog sira. Pitate se šta je plavi sir i da li on ima nekih korisnih efekata na naše zdravlje, ovaj članak će Vam dati odgovore na ova pitanja! Nastavite da čitate!

Šta je plavi sir?

Kao što samo ime kaže, plavi sir je plavo-zeleni buđavi sir. Plava buđ se vidi kao vene sira koje su tu zahvaljujući prisutnim bakterijama koje vremenom stare i tako utiču na njegove odlike i daju mu plavu nijansu.

Postoje mnoge vrste plavih sireva, popur gorgonzole, danablua, plavog stiltona, rokeforta, danskog ili nemačkog plavog… On nije prebogat kalorijama i prepun je raznih hranljivih materija koje su od esencijalnog značaja za ljudsko telo.

Prednosti plavog sira

Kao što smo rekli, plavi sir je koristan za naše zdravlje na nekoliko načina i dole smo naveli svega deset.

Zdravlje srca

Ubacivanje plavog sira u Vašu ishranu Vam može pomoći da smanjite rizik za pojavu kardiovaskularnih bolesti. Istraživanja su pokazala da ljudi koji redovno konzumiraju plave sireve imaju manji rizik za obolevanje od ovih bolesti nego oni koji ih ne konzumiraju. Plavi sir takođe pomaže da snizite nivo holesterola i sprečava arterijska zapaljenja  i zgrušavanje krvi u arterijama i venama.

Suprostavlja se artritisu

Kako starimo pogađa nas sve više zdravstvenih tegoba, a jedna od njih je i zapaljenje zglobova. Plavi sir poseduje anti-inflamatorna svojstva koja nam pomažu da ublažimo zapaljenske procese u zglobovima i tako ublažimo i bolove uzrokovane artritisima. Plavi sir u isrhani smanjuje rizik za pojavu artritisa, ali takođe nam pomaže i da mu se suprostavimo.

Sprečava osteoporozu

Osteoporoza je stanje u kom kosti postaju tako slabe da se javljaju njihovi lomovi čak i pri najmanjim povredama, padovima pa i bez njih. Smatra se da je češća kod žena nego kod muškaraca. Plavi sir je pak dobar izvor kalcijuma koji je bitan za zdrave kosti. Oko 30 grama plavog sira ima oko 150 miligrama kalcijuma. Stoga konzumiranje ove vrste sira pomaže zdravlje kostiju i sprečava njihove bolesti poput osteoporoze.

Poboljšava pamćenje

Nutrijenti pristuni u plavom siru pomažu da poboljšamo pamćenje i da se sukobimo sa problemima vezanim za njega. Konzumiranje plavog sira poboljšava funkcionisanje moždanih ćelija. I zato, ubacite ga u ishranu dece kako bi bolje učila!

Izvor fosfora

Plavi sir je odličan izbor fosfora. Ovaj mineral je jako bitan za kosti i zube. Njegov nedostatak može voditi problemima kostiju poput rahitisa. Osim što će kosti i zubi biti zdraviji, fosfor takođe pomaže i vrlo dug niz različitih telesnih funkcija!

Mlečni proteini

Plavi sir sadrži mlečne proteine, pa oni koji ne mogu da piju mleko kao takvo usled laktozne intolerancije mogu se okrenuti plavom siru kako bi do njih došli.

Zdravlje zuba

Jedna od ređe pominjanih prednosti plavog sira. On je sjajan za naše zube. Prisustvo veće količine kalcijuma ga čini odličnim za njih. Njegovim konzumiranjem sprečavamo pojavu i dentalnog plaka pored toga što jačamo zube, a oboje nas nadalje štite od karijesa.

Jača imunološki sistem

Istraživanja su pokazala da unos plavog sira jača imunološki sistem. Plavi sir nam obezbeđuje mnogo esencijalnih vitamina i minerala, među kojima su vitamin A, vitamin D, kalijum, natrijum i cink. Drugim rečima, može imati bitnu ulogu u sprečavanju bolesti protiv kojih je samo dovoljan i snažan imunološki sistem.

Anti-celulitno dejstvo

Plavi sir se ponaša i kao anti-celulitno sredstvo. Ovo je posledica sprečavanja taloženja masti u oblicima koji su odgovorni za pojavu celulita.

Protiv-upalno dejstvo

Zapaljenski procesi su veliki problem koji muči telo skoro svakog savremenog čoveka, a ukoliko ih ignorišemo, mogu se pretvoriti u ozbiljnije pa čak i fatalne probleme. Plavi sir pokazuje anti-inflamatorno dejstvo. Stoga nam pomaže da se izborimo sa različitim inflamatornim stanjima u našim telima. Dakle, neka Vam postane deo redovne trpeze još dana i pozdravite se sa zapaljenjima!

 

https://www.stylecraze.com/articles/amazing-health-benefits-of-blue-cheese/